Virksomhedens juridiske navn: Højgaard Interiør
Selskabsform: IVS
CVR-nummer: 39233991
Etableringsår: 2001
Adresse: Fruedalsvej 3 - 4682 Tureby

 

Persondatapolitik:
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Ingen personlige oplysninger der registreres på Højgaard interiør IVS, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Højgaard interiør IVS. 

 

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

 

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

 

Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos Højgaard interiør IVS, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Højgaard interiør IVS. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.

 

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.

Der anvendes logstatistik, for at optimere hjemmesiden.

Højgaard interiør IVS er dataansvarlig.
 

Som registreret hos Højgaard interiør IVS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til info@hoejgaardbrugskunst.dk

 

Betaling:
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter

Højgaard Interiør IVS modtager betaling med Dankort ,Visa, Mastercard, Maestro, JCB, Visa Electronic

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

 

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Højgård interiør IVS eller andre har mulighed for at læse dataene.

 

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Højgård interiør IVS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

 

Der tages ikke gebyr ved kortbetaling

- Dankort
- Visa Electron
- Visa, MasterCard, Maestro,JCB, Dinners
- Ønsker betaling via EAN.Nr.

 

Ved brug af Forbrugsforeningskort, forbeholder Højgaard Interiør IVS sin fulderet til at annullere købet, såfremt købet er tilført yderligere rabatter, udover den dividende Forbrugsforeningskortet allerede giver.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned.

 

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

 

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 

Levering:

Gratis afhentning:

Du har altid mulighed for at afhente dine var på vores lager i Tureby, lige syd for Køge. Afhentning vil ske på Fruedalsvej 3, 4682 Tureby, og aftaletidspunkt skal aftales nærmere.

 

Basis levering af møbler:

Møbler bliver leveret til fortovskant (indgang)

 

Ekstra service:

Hos Højgaard Interiør ønsker vi at gøre det så nemt som muligt for vores kunder, så derfor tilbyder vi opbæring og indbæring af vores varer under følgende konditioner.

 

Vi tilbyder opbæring og indbæring mellem kl 8 -21 - Opbæring og indbæring betyder, at varen / produktet bæres op og ind i nærmeste lettilgængelige rum. 

 

For at kunne tilbyde opbæring og indbæring af vores produkter og pakker, må disse ikke veje mere end 80 kg eller fylde op til 1,5 m3.

 

Det vigtigt at at der på leveringsadressen er mulighed for fragtmanden at komme frem med den bestilte vare til den ønskede leveringsadresse. Forhindringer kan være smalle og snoede trapper, som gør det umuligt at komme frem, eller døreåbninger der er for små til at det bestilte produkt kan komme igennem. Der skal være ryddet og tilgængeligt, så produktet kan indbæres til første tilgængelig rum. Kunden overtager ansvaret når indbæring påbegyndes.

 

Hvis du som kunde er den mindste smule i tvivl, så vil vi opfordre dig at kontakte os for en afklaring. Skulle det ske at der ikke er den nødvendige plads til at fragtmanden ikke kan foretage sin opbæring, forbeholder Højgaard Interiør retten til at annullere tilkøbet af denne service, og hvis det uheldige skulle ske vil beløbet betalt for denne service ikke blive tilbagebetalt.

Der er mulighed for at købe opbæring med enten en eller to fragtmænd. Hvis der udelukkende tilkøbes en fragtmand skal man som kunde kunne tilbyde sin reel hjælp til selve opbæring, hvis dette er nødvendigt. Skulle det ikke være tilfældet, forbeholder Højgaard Interiør sig retten til at annullere tilkøbet af servicen, og beløbet betalt for denne ydelse vil ikke blive betalt tilbage.

 

Ekstra service - tidsinterval:

Hvis du som kunde ønsker at dine pakker / produkter skal komme indenfor nogle tidsintervaler kan dette tilkøbes.

Derfor tilbyder at der kan tilkøbes to tidsintervaller som man kan ønske sin levering:

Formiddag mellem kl. 08-12.

Eftermiddag mellem kl. 12-16.

Aftenlevering mellem kl. 17-21.

 

Ekstra service retur emballage:

Hvis du som kunde har svært ved at komme af større mængder pap eller plastik tilbyder vi hos Højgaard Interiør at tage det hele med retur ved tilkøb. Dog skal du være opmærksom på at dette gælder ikke ved opbæring og ved betilling at tidsinterval, kun ved levering mellem kl. 08-21.

 

Hvordan foregår leveringen hvis der tilkøbt ekstra services:

Vi hos Højgaard Interiør ønsker at holde dig så informeret, som overhovedet mulig, så du har nogenlunde idé om hvornår dine vare bliver leveret.

 

1) Seneste 1 til 2  hverdage efter ordreafgivelsen vil du modtage en estimeret leveringsdato.

2) Dagen før leveringsdatoen, modtager du en SMS med 4 timers leveringsinterval for levering den efterfølgende dag.

3) Når det er leveringsdag vil du modtage et opkald fra fragtmanden ca. 30 minutter at leveringen af dine vare finder sted.

 

NB: Ovenstående advisering vil kun ske ved bestilling af de ekstra services, da ikke alle fragtfirmaer tilbyder denne service til deres kunder - desværre.

 

Post Nord:

Højgaard interiør IVS sørger for levering med Post Nord (eller fragtmand - møbler etc.) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Nord overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Nord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.
 

Post Nord´s kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost.

Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.
Højgaard interiør IVS, kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Nord, " medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler". I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Højgaard brugskunst  & interiør naturligvis en ny leverance uden beregning.

 

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. 

Ved levering af møbler forhør nærmere.

 

Fragtpriser med omdeling

           -   500,-    kr. 60,-
  500 -   1000,-    kr. 75,-
  1000 -  1500,-   kr. 150,-
  1500 -  2000,-   kr. 275,-
  2000 -  2500,-   kr. 325-
  3000  -               kr 345,-
 

Kontakt os for fragt til udlandet tlf. +45 40557100 - info@hoejgaardbrugskunst.dk
 

Transsportskader:

Hvis det uheldige skulle ske at der forekommer transsportskader på produktet, skal dette anmeldes inden for 24 timer fra modtagelse af pakken. Anmeldelsen skal ske via mail til info@hoejgaardbrugskunst.dk.

Det er vigtigt at følgende information fremgår af anmeldelsen:

*Ordre nummer

*Hvilke dele som er skadet

*Uddybbende beskrivelse af skaden

*Foto af emballagen udvendig

*Foto af emballagen indvendig

*Foto af selve skaden

Modtager den en pakke eller andet med synlige skader, anbefaler vi dig at nægte modtagelse eller modtage med skriftelig forbehold. Nægtes modtagelsen returneres varen til os og vi opretter en sag hos transportøren.

 

Fortrydelsesret

Der er 14 dages fortrydelsesret på varerne, når du handler på www.hoejgaardbrugskunst.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du, har modtaget din vare eller, får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved info@hoejgaardbrugskunst.dk eller på telefon 40557100. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan hente vores fortrydelsesformular her Fortrydelsesformular.pdf


Fortrydelse af en del af købet.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får den del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Omkostninger til tilbagelevering af varen skal du selv afholde. Ved returnering er du selv ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for større møbler.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 600-1000 kr. afhængig af volumen.

Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes dit varekøb til din konto inden for få dage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Varen skal sendes til:

Højgaard Interiør IVS
Fruedalsvej 3
4682 Tureby
Email:
info@hoejgaardbrugskunst.dk

 

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Det er ikke et krav med ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken -
eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

 

Reklamationsret

Højgaard interiør IVS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

 

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved fejl, mangler, tilskadekomne eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: info@hoejgaardbrugskunst.dk


Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

 

Højgaard Interiør IVS
Fruedalsvej 3
4682 Tureby

 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Højgaard Interiør. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr