HANDELSBETINGELSER HØJGAARD INTERIØR APS / HOEJGAARDBRUGSKUNST.DK

Så snart din ordre afsendes, sender vi dig endnu en bekræftelse pr. e-mail. Har du spørgsmål til din ordre, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os på mail info@hoejgaardbrugskunst.dk. Vi bestræber os på at besvare din henvendelse inden for 3 hverdage.

Virksomhedens juridiske navn: Højgaard Interiør

Selskabsform: ApS

Adresse: Oddervej 10, 4600 Køge (Denne adresse er ikke til returforsendelser)

CVR-nummer: 39233991

Etablerings år: 2001

Persondatapolitik:
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Ingen personlige oplysninger der registreres på Højgaard Interiør ApS, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Højgaard Interiør ApS. 

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Man kan desuden valgfrit få sin e-mailadresse optaget på en mailingliste hos Højgaard interiør ApS, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Højgaard Interiør ApS. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes. Der anvendes logstatistik, for at optimere hjemmesiden. Højgaard Interiør ApS er dataansvarlig.

Som registreret hos Højgaard Interiør ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til info@hoejgaardbrugskunst.dk

Betaling:
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter

Højgaard Interiør ApS modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, Maestro, JCB, Visa Electronic, Mobilepay.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure SocketLayer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Højgaard Interiør ApS eller andre har mulighed for at læse dataene.

Bemærk: Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Højgaard Interiør ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Der tages ikke gebyr ved kortbetaling:

Dankort - Visa Electron - Visa - MasterCard - Maestro - JCB - Dinners -  EAN.Nr. - Mobilepay eller Forbrugsforeningen.*

*Ved brug af Forbrugsforeningskort, forbeholder Højgaard Interiør ApS sin fulde ret til at annullere købet, så frem købet er tilført yderligere rabatter, udover den dividende Forbrugsforeningskortet allerede giver.

Reservation af beløb:

Benytter du Internationale betalingskort til kort, herunder MasterCard; International MasterCard, Maestro, Dinners, JCP eller Mobilpay, så reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på din konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet når vi sender varen.
  2. Eller, pengene for købet frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Kontakt din kortudsteder for yderligere information.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Levering:

Basis levering af møbler:

Møbler bliver leveret til fortovskant (indgang).

Bemærk: Medmindre andet er aftalt, vil leveringen af din ordre blive leveret ved kantsten, hvis modtager ikke er hjemme. Det vil altid være en subjektiv vurdering af fragtmanden, om leveringen er forsvarlig. Hvis leveringen vurderes uforsvarlig, og fragtmanden må tage varen med retur, bl.a. grundet at modtager ikke hjemme eller tilgængelig, kan kunden blive opkrævet fragtomkostninger for en genlevering.

VIGTIGT: Det er altid kundens ansvar, at vi kan komme til adressen med vores lastbiler.

HVIS VAREN SENDES MED BRINK TRANSPORT JF: DIN TRACK AND TRACE, HAR DU MULIGHED FOR AT RINGE TIL BRINK TRANSPORT PÅ TELEFON 74 83 50 12 -  OG AFTALE EN DAG HVOR DU ER HJEMME!

VIGTIGT: Er du ikke hjemme når fragtmanden ringer eller efter modtaget track and trace for leveringen, eller at fragtmanden ikke kan komme til adressen, grundet for små veje eller andet, og der skal ske en genlevering - vil du blive faktureret for en ny fragt svarende til det reelle beløb du allerede har betalt i fragt på ordren. Varen vil efter betaling til Højgaard Interiør ApS, blive leveret efter aftale. 

Vi hos Højgaard Interiør ApS ønsker at holde dig så informeret, som overhovedet mulig, så du har nogenlunde idé om hvornår dine vare bliver leveret.

1) Seneste 2 til 7 hverdage efter ordreafgivelsen vil du modtage en estimeret leveringsdato, og dette er vores generelle svar tider på mails.

2) Når det er leveringsdag vil du som udgangspunkt modtage et opkald fra fragtmanden ca. 30 minutter før at leveringen af dine vare finder sted.

NB: Ovenstående advisering vil kun ske ved de fragtfirmaer der stiller denne service tilrådighed, da ikke alle fragtfirmaer tilbyder denne service til deres kunder - desværre.

Ved levering af møbler forhør nærmere - hvis du ikke bosat på brofast ø, da vores basispriser på fragt ikke nødvendigvis er gældende.

Fragtpriser med levering ved kantsten:

Afregnes jf. ordrestørrelse:

Ordrestørrelse:


           -    500,-    kr.   59,-
   500  -  1000,-    kr.   75,-
 1000  -  1500,-    kr. 125,-
 1500  -  2000,-    kr. 199,-
 2000  -  2500,-    kr. 255-
 3000  -                kr  335,-
 
Kontakt os for fragt til udlandet tlf. +45 40557100 - info@hoejgaardbrugskunst.dk

Transportskader:

Hvis det uheldige skulle ske at der forekommer transportskader på produktet, anbefales/opfordres dette anmeldes inden for 24 timer fra modtagelse af pakken. Anmeldelsen skal ske via mail til info@hoejgaardbrugskunst.dk, med vedhæftet billededokumentation.

Det er vigtigt at følgende information fremgår af anmeldelsen:

*Ordre nummer

*Hvilke dele som er skadet

*Uddybende beskrivelse af skaden

*Foto af emballagen udvendig (VIGTIGT TAGES INDEN VAREN FLYTTES!)

*Foto af emballagen indvendig

*Foto af selve skaden

Modtager man en pakke eller andet med synlige skader, anbefaler vi dig at nægte modtagelse eller modtage med skriftlig forbehold. Nægtes modtagelsen returneres varen til os og vi opretter en sag hos transportøren.

Fortrydelsesret:

Der er 14 dages fortrydelsesret på varerne, når du handler på www.hoejgaardbrugskunst.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du, har modtaget din vare eller, får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Det er dog vigtigt, at varen returneres i original emballage og i uskadt stand, ellers vil du ikke få refunderet det fulde beløb.

Vi kan ikke tilbyde personlig indlevering til vores lager, da vi så desværre er nødsaget til at pålægge et ekspeditionsgebyr på 400 kr. pr. pakke. Det er derfor ikke muligt personligt selv at indlevere dit køb på vores lager.

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg - er undtaget af fortrydelsesretten.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse af din ordre, give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til: info@hoejgaardbrugskunst.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, og hvilket ordrenummer fortrydelsen vedrører.

Bemærk: At nægte modtagelse af vare/varer som er sendt, ikke betragtes, som en gyldig fortrydelse og kunden vil blive fratrukket omkostningerne på returfragt i eventuel refundering.

Du kan hente vores fortrydelsesformular her Fortrydelsesformular.pdf

Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre

Bemærk: At du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb, altså hvis der er blevet leveret varer på din ordre.

Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får den del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Omkostninger til tilbagelevering af varen skal du selv afholde. Ved returnering er du selv ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for større møbler. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 600-2000 kr. afhængig af volumen. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes dit varekøb til din konto inden for få dage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Bemærk: Manglende original emballage kan muligvis udgøre en væsentlig værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i ikke ødelagt original emballage.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, før din ordre eller dele af din ordre er blevet afsendt, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, også leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da, har fremlagt dokumentation for at have returneret varen.

Varen skal sendes til:

Brink Transport ApS (LEVERING)

Højgaard Interiør ApS

Sydholmen 9

2650 Hvidovre

VIGTIGT: Husk vores referencenummer.

E-mail: info@hoejgaardbrugskunst.dk

Bemærk: Vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse. Det er ikke et krav med ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Reklamationsret:

Højgaard Interiør ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved fejl, mangler, tilskadekomne eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: info@hoejgaardbrugskunst.dk, og der kan forventes svartid på op til 3 hverdage.

Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Brink Transport ApS (LEVERING)

Højgaard Interiør ApS

Sydholmen 9

2650 Hvidovre

VIGTIGT: Husk vores referencenummer / ordre.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling, pakker sendt pr. efterkrav eller pakkeshops!

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte: info@hoejgaardbrugskunst.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere hos e-mærket. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

 

"Standardfortrydelsesformular (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: Enwebshop.dk

Adresse:

Postnr.:

By: e-mail: xxx@xxx.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

Bestilt den: _______________________________

 

Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ___________________________

 

Handelsbetingelser er opdateret 15.11.2023.